Blog
Koronarada 2 – Jak naložit s koronastornem zájezdů plánovaných na květen a později
Právní úprava smlouvy o zájezdu stanoví jako obecné pravidlo, že zákazník může od smlouvy o zájezdu kdykoli odstoupit oproti zaplacení přiměřeného storna. Výjimečně zákazník storno neplatí, a to je v situaci, kterou jsme blíže rozebrali v koronaradě 1 . Ve zkratce je to situace, kdy se v zájezdové destinaci vyskytují mimořádné a nepředvídatelné okolnosti, které mají významný vliv na poskytování zájezdu. Jelikož je pro použití výjimky z povinnosti platit storno zásadní, aby okolnosti měly vliv na poskytování zakoupeného zájezdu, je zřejmé, že zde musí být aspoň nějaká jistota, že tomu tak skutečně v termínu, na který si zákazník zájezd zakoupil, bude. Aktuálně nemáme jistotu žádnou. Či spíše máme tu jistotu, že hoteliéři, aerolinky a jiní podnikatelé po celém světě budou přijímat tak rychle jak jen to bude možné. Proto například nemůžeme říci, že když cestovka musí vracet ceny za zájezdy do Itálie plánované do začátku dubna, platí to samé pro celou Itálii v květnu nebo dále.
Proto pokud zákazník odstoupí kvůli koronaviru dnes od smlouvy o zájezdu s termínem odjezdu na začátku května a dále, bude muset podle našeho názoru zaplatit cestovce storno. V některé z příštích koronorad si povíme, co se stane, když zákazník správně předvídal situace, a cestovka bude muset za měsíc nebo dva plánovaný zájezd skutečně zrušit.
Zítra si povíme, zda může cestovka nabídnout zákazníkovi, který se nyní bojí vycestovat nebo skutečně vycestovat nemůže, náhradní termín a jaká jsou s tím spojená úskalí.
Další články:
Neoprávněné podnikání v cestovním ruchu: co je za něj považováno?
Asociace cestovních kanceláří České republiky („ACK“) vytvořila nového vzdělávacího průvodce pro podnikatele s názvem „(Ne)oprávněné podnikání“, který stručně vysvětluje nejpalčivější problémy v oblasti cestovního ruchu. ...
→ pokračovat