Blog
Koronarada 24 – Co je to a k čemu slouží takzvaný stornopoukaz?
LEX VOUCHER výslovně počítá s tím, že v době od 20. 2. 2020 do 31. 8. 2020 může cestovní kancelář při splnění zákonných podmínek účtovat zákazníkovi storno poplatek. Jaké jsou podmínky pro účtování a neúčtování stornopoplatku, jsme psali v koronaradě 1 a 2. Podle LEX VOUCHER vydá cestovní kancelář zákazníkovi, kterému už byl naúčtován storno poplatek, poukaz na zájezd v hodnotě nejméně 10% zaplaceného storna. Tento poukaz můžeme nazývat stornopoukaz. Stornopoukaz nevydává cestovní kancelář automaticky, ale zákazník o něj musí požádat do 3 měsíců od odstoupení od smlouvy.
Cestovní kancelář musí zákazníkovi předat stornopoukaz v listinné podobě jen, pokud původní smlouva byla uzavřena písemně a zároveň zákazník nesouhlasil se zasláním stornopoukazu elektronicky. Jinak mohou cestovní kanceláře vydávat elektronické stornopoukazy.
Veškeré informace o LEX VOUCHER včetně vzoru stornopoukazu budou mít k dispozici členové Asociace cestovních kanceláří České republiky v námi zpracovaném stanovisku. Aplikace LEX VOUCHER na všechny praktické situace není jednoduchá, proto se na nás naváhejte obrátit s dotazy.
Další články:
Kdo odpovídá za bezpečí v horách – sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála?
Když se vydáme do hor, vždy na sebe bereme určité riziko, ale právní odpovědnost za následky případných nehod se výrazně liší podle toho, zda do hor jdeme sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála. Pokud se rozhodneme pro komerční... → pokračovat
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“