Island
Aktuální podmínky cestování na Island (aktualizace: 4. května 2021)
Od 27. dubna do konce května v zásadě platí zákaz cestování na Island z jiných než nezbytných důvodů při cestě z vysoce rizikových oblastí.
Obecné pravidlo pro cestování na Island v květnu 2021
Jestliže cestujete z vysoce rizikové oblasti nebo jste se v ní zdržovali více než 24 hodin za posledních 14 dní, nesmíte na Island. Vysoce riziková oblast je oblast, kde je 14denní výskyt infekcí vyšší než 700 na 100,00 populace. Totéž platí pro oblasti, pro které nejsou k dispozici dostatečné informace o míře výskytu.
Výjimky
Ze zákazu jsou vyňati:
- cizinci pobývající na Islandu na základě povolení k pobytu nebo jiného práva pobytu
- rodinní příslušníci občanů Islandu a cizí státní příslušníci pobývající na Islandu
- cizinci, kteří jsou v dlouhodobém domácím partnerství s občany Islandu
- cizí státní příslušníci, kteří legálně pobývají na Islandu
- cizí státní příslušníci, kteří jsou schopni prokázat osvědčení o očkování nebo osvědčení, že měli COVID-19 a již nejsou nakažliví
- cizinci, kteří musí cestovat na Island z nezbytných důvodů
Nezbytnými důvody pro cestu na Island jsou:
- transfer cestujících
- pracovníci ve zdravotnictví a v péči o starší osoby
- personál dopravy zboží a služeb
- jednotlivci, kteří potřebují mezinárodní ochranu
- jednotlivci, kteří potřebují cestovat kvůli naléhavé rodinné situaci
- jednotlivci a delegace přijíždějící na Island na příkaz islandských orgánů, pracovníci diplomatických misí a další zástupci zahraničních států, pracovníci mezinárodních organizací a jednotlivci, které pozvali k návštěvě země v důsledku operací těchto organizací, zástupci ozbrojených sil, humanitární pracovníci asistenční personál a personál civilní ochrany a rodiny všech výše uvedených
- studenti
- jednotlivci, kteří potřebují cestovat z důvodu podnikání nebo práce, které vzhledem ke svým charakteristikám nelze odložit nebo uskutečnit v zahraničí
Pravidla pro vstup na Island
- Všichni cestující se musí před příjezdem na Island předem zaregistrovat zde a potvrdit svůj den odletu, pokud je k dispozici.
- Předkládání certifikátů. Musí být předložen negativní certifikát PCR testu na COVID-19. Rychlé testy na antigen nejsou platné. Test nesmí být starší 72 hodin před cestou. Cestující se schváleným očkovacím průkazem nebo osvědčením o předchozí infekci nepotřebují test PCR.
- Při příjezdu na Island musí každý podstoupit testování. To zahrnuje děti, ty, kteří byli očkováni, a ty, kteří již měli COVID-19.
- Každý by měl do karantény, ale cestující, kteří předloží osvědčení o očkování nebo osvědčení o předchozí infekci, je třeba pouze umístit do karantény, dokud nebude při hraničním testování získán negativní výsledek. Pokud nedostanete zprávu do 24 hodin, výsledek je negativní.
- Cestujícím se doporučuje stáhnout si aplikaci Rakning C-19. Používá se mimo jiné ke komunikaci negativních výsledků testování a v případě potřeby pomáhá při sledování infekcí.
Pozor! Od 7. května bude jako základ pro opatření na hranicích sloužit hodnocení rizik založené na systému barevného kódování Evropského střediska pro prevenci a kontrolu nemocí (ECDC). Od té doby budou cestující z oblastí s nízkým rizikem (zelené a žluté) osvobozeni od karanténních opatření, pokud na hranici předloží negativní výsledek PCR. Proto prosím důsledně kontrolujte stav České republiky z pohledu rizikovosti na mapě ECDC a zde podle toho plánujte své kroky.
Osvědčení o testu na protilátky musí splňovat následující podmínky:
- být v islandštině, dánštině, norštině, švédštině nebo angličtině
- jméno a příjmení (shodné se jménem v cestovním dokladu)
- datum narození
- kdy a kde byl test proveden
- název laboratoře, vydavatele certifikátu
- telefonní číslo laboratoře, odpovědného orgánu
- typ a výsledek provedené zkoušky
Před odletem je navíc každý povinen vyplnit formulář, kde požaduje osobní údaje, kontaktní údaje, informace o letech, data a adresu pobytu na Islandu. Doporučuje se stáhnout si aplikaci Rakning C-19, ve které najdete všechny oficiální informace o COVID-19 a cestování a obdržíte jejich informace o výsledku vašeho testu.
Informace o certifikátech týkajících se očkování uznávaných na Islandu.
Seznam ubytovacích zařízení vhodných pro karanténu.
Další články:
Získáte na honorárním konzulátu výpis z trestního rejstříku a apostilu z Islandu?...
Na honorárním konzulátu Islandu není možné opatřit výpis z trestního rejstříku ani apostilu. Kam se obrátit?Výpis z trestního rejstříkuHonorární konzulát Islandu nevydává výpis z trestního rejstříku. O výpis je potřeba požádat p...... → pokračovat
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“