Blog
Nová pravidla v marketingu: konec nepravých slev
Sleva 70%? V akcích typu Black Friday, last minute nebo jiných výprodejů nic neobvyklého. Často se však jedná o tzv. nepravé slevy, které slouží pouze k tomu nalákat zákazníka ke koupi produktu. EU se rozhodla zatočit s nepravými slevami a přijala v tomto směru nová pravidla.
Nepravé slevy znamenají nejprve umělé navýšení cen a jejich následné snížení. Slevy tak vypadají výrazně vyšší a spotřebitelé mají pocit, že zboží bylo zlevněno více než ve skutečnosti. Dochází i k situacím, kdy jsou výrobky nebo služby už první den prodeje nabízeny se slevou, přestože se jedná o cenu zaváděcí.
Do 28. listopadu 2021 musí ČR provést do svého právního řádu směrnici Evropské unie, která novelizovala řadu již existujících spotřebitelských směrnic za účelem nastavení pravidel pro slevy a slevové akce. Jedná se o směrnici 2019/2161.
Prodejci budou muset v případě slevových akcí uvádět jako původní cenu nejnižší prodejní cenu za posledních 30 dní před uplatněním slevy. Nebude tak možné vypočítávat slevu z maloobchodních cen stanovených výrobcem. Tím se zabrání manipulování obchodů s výší slev k dosažení větších tržeb. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta až do výše 4 % ročního obratu. Členské státy EU nicméně mohou udělat jednu výjimku z tohoto zákazu, a tou je nastavení zvláštních pravidel pro zboží podléhající rychlé zkáze.
Zpřísnění pravidel pro slevové akce však není jediná změna, kterou zmíněná směrnice pro reklamu na zboží a služby zavádí. Přečtěte si proto také o některých nových pravidlech v online marketingu. Online prodeji jsme se na našem blogu věnovali již také z pohledu ochrany osobních údajů.
Zajímá Vás, jaké služby typicky poskytujeme pro podnikatele působící online? Podívejte se například na přehled našich služeb pro cestovní, zábavní a sportovní průmysl nebo nás kontaktujte.
Další články:
Kdo odpovídá za bezpečí v horách – sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála?
Když se vydáme do hor, vždy na sebe bereme určité riziko, ale právní odpovědnost za následky případných nehod se výrazně liší podle toho, zda do hor jdeme sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála. Pokud se rozhodneme pro komerční... → pokračovat
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“