Blog

Nová pravidla v marketingu: konec nepravých slev

Sleva 70%? V akcích typu Black Friday, last minute nebo jiných výprodejů nic neobvyklého. Často se však jedná o tzv. nepravé slevy, které slouží pouze k tomu nalákat zákazníka ke koupi produktu.  EU se rozhodla zatočit s nepravými slevami a přijala v tomto směru nová pravidla.

Nepravé slevy znamenají nejprve umělé navýšení cen a jejich následné snížení. Slevy tak vypadají výrazně vyšší a spotřebitelé mají pocit, že zboží bylo zlevněno více než ve skutečnosti.  Dochází i k situacím, kdy jsou výrobky nebo služby už první den prodeje nabízeny se slevou, přestože se jedná o cenu zaváděcí.

Do 28. listopadu 2021 musí ČR provést do svého právního řádu směrnici Evropské unie, která novelizovala řadu již existujících spotřebitelských směrnic za účelem nastavení pravidel pro slevy a slevové akce. Jedná se o směrnici 2019/2161.

Prodejci budou muset v případě slevových akcí uvádět jako původní cenu nejnižší prodejní cenu za posledních 30 dní před uplatněním slevy. Nebude tak možné vypočítávat slevu z maloobchodních cen stanovených výrobcem. Tím se zabrání manipulování obchodů s výší slev k dosažení větších tržeb. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta až do výše 4 % ročního obratu. Členské státy EU nicméně mohou udělat jednu výjimku z tohoto zákazu, a tou je nastavení zvláštních pravidel pro zboží podléhající rychlé zkáze.

Zpřísnění pravidel pro slevové akce však není jediná změna, kterou zmíněná směrnice pro reklamu na zboží a služby zavádí. Přečtěte si proto také o některých nových pravidlech v online marketingu. Online prodeji jsme se na našem blogu věnovali již také z pohledu ochrany osobních údajů.

Zajímá Vás, jaké služby typicky poskytujeme pro podnikatele působící online? Podívejte se například na přehled našich služeb pro cestovní, zábavní a sportovní průmysl nebo nás kontaktujte.

Jasper Brinkman

Rád bych ocenil velké úsilí, které kancelář vynaložila, aby za mimořádně obtížných okolností úspěšně hájila naše práva a získala odškodnění v případu požáru hotelu v Praze.

Stewards, paní Eva

'Nikdo pro mě zatím tolik neudělal.' Paní Evě jsme pomohli získat odškodnění za poškozené zdraví po dopravní nehodě v zahraničí.

CK Livingstone

Opětovně děkuji za cenné rady. Lépe se mi dýchá, když vím, na koho se obrátit.
Jitka Popelková, jednatelka

Kontaktní formulář