Blog
Krizové situace v cestovním ruchu: jak se s nimi vypořádat?
Asociace cestovních kanceláří ČR („ACK“) vytvořila brožuru, která se zabývá řešením krizových situací v cestovním ruchu. Tyto situace zahrnují například zranění nebo úmrtí osob, významné škody na majetku, nebo na životním prostředí. Ačkoliv se ve většině případů nedá tato kritická situace předvídat, je možné se na ni připravit. Z tohoto důvodu vznikla tato brožura.
I když se každá kritická situace liší, díky zkušenostem z minulosti je možné vytvořit obecné návody, jak v takových chvílích postupovat. Brožura slouží jako průvodce, jak se v takových případech orientovat a koho kontaktovat se žádostí o pomoc.
Brožura je rozdělena do několika kategorií, například: dopady kritických situací na povinnosti pořadatelů zájezdů, práva cestujících během přepravy, komunikace v krizových situacích, zmizení či unesení klientů, úmrtí klientů v zahraničí nebo úmrtí zahraničních klientů cestovních kanceláří v ČR, a také ztráty zavazadel a osobních věcí.
Publikace využívá tzv. check-listy neboli přehledné dotazníkové vzory, které pomáhají dotyčnému rozpoznat, o jakou krizovou situaci se jedná, jaké kroky v jakém pořadí činit a také zaznamenat jejich splnění.
Brožura vznikla ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí České republiky, Ministerstvem pro místní rozvoj České republiky, Českou asociací pojišťoven, Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru České republiky a zástupci z oblasti cestovního ruchu pod hlavičkou Asociace cestovních kanceláří ČR.
Klára Dvořáková, partnerka naší advokátní kanceláře a přední odbornice na oblast práva v cestovním ruchu, se také významně podílela na přípravě této brožury.
Brožuru najdete zde: www.ackcr.cz (na liště vpravo).
Pokud jste se setkali s podobnou krizovou situací, potřebujete poradit v nějaké otázce týkající se cestovního ruchu, nebo potřebujete více podrobností o daném tématu, neváhejte nás kontaktovat.
Další články:
Kdo odpovídá za bezpečí v horách – sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála?
Když se vydáme do hor, vždy na sebe bereme určité riziko, ale právní odpovědnost za následky případných nehod se výrazně liší podle toho, zda do hor jdeme sami, s přáteli, nebo pod vedením profesionála. Pokud se rozhodneme pro komerční... → pokračovat
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“