Blog
Cestovky: 1. 7. 2018 automatické překlopení koncesí a nové povinné údaje ve smlouvě o zájezdu

Cestovní kanceláře, cestovní agentury, dopravci - 2 pracovní dny do účinnosti zásadních změn v prodeji služeb cestovního ruchu. Co den to nový příspěvek, co den to přehled pěti důležitých změn.
1) Automatické překlopení koncese – koncese všech dnešních cestovek se 1. 7. přemění na koncesi na pořádání zájezdů. O koncesi na zprostředkování spojených cestovních služeb je potřeba požádat. Žádost podaná v červenci je osvobozena od správního poplatku ve výši 1000 Kč.
2) Lhůta 14 dnů na vratky– v případě odstoupení od smlouvy o zájezdu je cestovní kancelář povinna vrátit zákazníkovi veškeré platby bez zbytečného prodlení a v každém případě do 14 dnů od odstoupení.
3) Cruises- okružní plavby, plavby na lodi s potápěním, které zahrnují nocleh, jsou zcela jednoznačně označeny jako zájezd. Jsou tedy zájezdem bez ohledu na to, zda jsou spojeny s dopravou do přístavu.
4) Kontakt na místního zástupce pořadatele – cestovní kancelář je nově povinna sdělit zákazníkovi před uzavřením smlouvy kontakt na místního zástupce pořadatele, jeho jméno, adresu, telefonní číslo, elektronickou adresu a případně faxové číslo, sdělit kontaktní místa nebo jiné služby, které zákazníkovi umožní urychleně cestovní kancelář kontaktovat a účinně s ním komunikovat.
5) Pojištění storna – cestovní kancelář je nově povinna sdělit zákazníkovi před uzavřením smlouvy údaj o možnosti pojištění storna a pojištění nákladů na pomoc zahrnujících repatriaci v případě úrazu, nemoci nebo smrti.
Změny zavedené novelou zákona 159/1999 Sb. mohou zcela zásadně ovlivnit způsob fungování mnohých podnikatelů v cestovním ruchu. Doporučujeme podnikatelům, aby provedli analýzu služeb cestovního ruchu, které nabízí svým zákazníkům, za účelem zjištění, zda prodávají zájezd, SCS nebo jiné služby cestovního ruchu. Podle závěrů analýzy může vzniknout potřeba upravit koncesi, pojištění, příspěvek do garančního fondu a smluvní dokumenty. Holubová advokáti nabízí konzultace, školení, analýzu, vzorové dokumenty i provedení celým procesem na míru.
Další články:
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“