Blog
Zásady bezpečného obnovení ubytovacích, stravovacích, wellness a dalších cestovních služeb v EU

Komisí stanovená pravidla jsou aktuální nejen pro ubytovatele, restaurace, lázně, wellness, vnitřní a venkovní sportoviště a pro poskytovatele cestovních služeb v České republice, ale také pro ty, kteří tyto služby pro klienty zajišťují v zahraničí, tedy pro cestovní kanceláře a pro cestovní agentury. Přestože bude na uvážení jednotlivých států, v jakém rozsahu s ohledem na místní specifika pravidla aplikují, lze předpokládat, že základ bude stejný ve všech členských státech a od doporučení Komise se budou státy odchylovat jen dílčím způsobem.
Abyste si mohli udělat představu o povaze pokynů, uvádíme příklad, který se týká lázní, spa center, vnitřních a vnějších bazénů, pláží, venkovních hřišť a fitness center. Mimochodem, je nám známo, že již právě otázku, zda a v jakém rozsahu budou tyto služby dostupné, již nyní cestovní kanceláře se svými zákazníky aktivně řeší. Pokud potřebujete konzultovat, jaká budou mít případná omezení dopady na práva zákazníků, kontaktujte nás.
Pokyny pro spa centra a kryté bazény
Zajistit dostupnost alkoholových dezinfekčních přípravků na ruce a přístup k zařízením na mytí rukou. Doporučuje se, aby osoba provádějící proceduru i host měli nasazenou ochrannou roušku. Před zahájením a po ukončení každé procedury se doporučuje použití dezinfekčního přípravku na ruce nebo umytí rukou. Zajistit pravidelnou údržbu a čištění prostředí těchto zařízení.
Venkovní zařízení (venkovní bazény, pláže, hřiště)
Zajistit dostupnost alkoholových dezinfekčních přípravků na ruce a přístup k zařízením na mytí rukou. Zajistit dodržování bezpečné vzdálenosti dvou metrů mezi stoly, plážovými lehátky, mezi hosty při různých aktivitách a v bazénu. Hosté ubytovaní ve stejném pokoji mohou používat stejné stoly, plážová lehátka atd. Zajistit pravidelnou údržbu a čištění prostředí těchto zařízení.
Fitness centra
Zajistit dostupnost alkoholových dezinfekčních přípravků na ruce. Zajistit, aby po sobě každý host očistil použité stroje a jiné pomůcky, a zejména předměty a povrchy, kterých se při cvičení dotýkal (jako jsou držadla); použije k tomu vhodný čisticí prostředek, který mu je dán k dispozici. Zajistit dodržování odstupů mezi jednotlivými osobami. Omezit vstup pro maximální počet osob, aby se zaručilo dodržování bezpečných odstupů. Šatny by se pokud možno neměly používat a doporučuje se, aby se hosté převlékali ve svém pokoji.
Celý text doporučení Evropské komise k v češtině k dispozice zde.
Další články:
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“