Blog
Stojí za to přihlásit pohledávku do insolvenčního řízení Thomas Cook?

Zákazníci, kteří si koupili zájezd
Podle nařízení o zájezdech jsou v případě, že byl celý zájezd rezervován, všechny platby pojištěny proti úpadku. V těchto případech mají dotčení zákazníci možnost uplatnit své nároky na náhradu jakýchkoli nákladů do 8 týdnů, tedy do 17. listopadu 2019. Poštovní zásilku je třeba odeslat do pátku 15. listopadu 2019. Thomas Cook Rakousko je s téměř 22 miliony eur dostatečně chráněn, takže poškozeným zákazníkům by měla být podle současných informací poskytnuta náhrada. Doporučujeme, abyste se obrátili na odpovědnou osobu, která je AWP P&C S.A (německá dceřiná společnost nadnárodní pojišťovny).
Kontaktní údaje:
Tel: + 43 1 525 03 6853 / E-mail: thomascook.at@allianz.com
Předložte potvrzení rezervace a platby, bankovní účet a stručný popis záležitosti
Zákazníci bez zájezdu
Zákazníci, kteří si rezervovali individuální službu cestovního ruchu, např. pouze hotel nebo pouze let, nejsou zabezpečeni. Dotčení spotřebitelé, kteří mají také možnost být zastoupeni sdružením na ochranu věřitelů, mohou své nároky uplatnit u příslušného správce, Dr. Hoedl, u obchodního soudu ve Vídni jako věřitelé. Těmto zákazníkům budou vráceny peníze podle kvóty, tj. nanejvýš určité procento pohledávky.
Na prvním jednání, které se bude konat zhruba dva měsíce po zahájení insolvenčního řízení, bude ověřeno, zda věřitelé správně uplatnili své pohledávky v příslušné výši. Pro nárok v insolvenčním řízení není vyžadována žádná zvláštní forma. S žádostí o registraci se pojí poplatek ve výši 35 EUR. Žádost se ve dvou vyhotoveních s uvedením spisové značky podává k insolvenčnímu soudu.
Vzhledem k tomu, že dluhy Thomase Cooka jsou velmi vysoké, není jisté, zda tito zákazníci dostanou jakoukoli náhradu. Podle Rozvahy společnosti se dluh pohybuje okolo 36 milionů EUR. Důrazně doporučujeme zdržet se uplatňování nároků z výše uvedených důvodů. Pokud se však rozhodnete uplatnit svůj nárok, formulář naleznete zde.
Jakmile budou prostředky vyčerpány, bude insolvenční řízení zrušeno z důvodu nedostatku existujících aktiv.
Vaše konkrétní požadavky a postupy doporučujeme konzultovat s odborníky.
Další články:
Jasper Brinkman
Jasper Brinkman
„Po ničivém požáru hotelu v Praze nás zastupovala advokátní kancelář Holubová advokáti pod vedením advokátky Kláry Dvořákové. Mezi poškozenými bylo hodně členů naší početné rodiny. Advokátka se skvěle orientovala ve složitých mezinárodních zákonech o pojištění i odškodnění a hájila naše práva.
Rád bych ocenil velké úsilí, které musela kancelář vynaložit, aby za mimořádně obtížných okolností dovedla náš případ k úspěšnému odškodnění.
“
Stewards, paní Eva
Stewards, paní Eva
„Návštěva u dcery v Londýně obrátila paní Evě život vzhůru nohama. Na přechod vkročila podle svých slov na zelenou, ale srazilo ji auto. Následovala dlouhá léčba. Ač je paní Eva velmi statečná, zlomeniny v oblasti pánve, s tím spojená omezení a bolestivost jí patrně zůstanou až do konce života. K tomu se přidává pravidelná bolest hlavy a poruchy soustředění.
Paní Eva se na nás obrátila prostřednictvím organizace, která jí přechodně pomáhala zvládat těžkou životní situaci. V té době byla bez prostředků, pouze na doplatcích do životního minima. Pomoct jsme jí mohli díky tomu, že se specializujeme na náhradu škody a zároveň máme kontakty na prověřené kolegy v zahraničí.
Na tomto případu jsme spolupracovali s britskou advokátní kanceláří Stewarts. Advokátky Klára Dvořáková a Rebecca Huxford pomohly paní Evě s dokumentací celého případu, s vysvětlením jejích možností i s tím, jaké jsou rozdíly mezi českým a britským systémem úhrady zdravotní péče nebo sociálních dávek.
V řádu pár měsíců se díky profesionální spolupráci mezi oběmi kancelářemi podařilo dosáhnout nabídky odškodnění od pojišťovny ve výši zhruba sedmi milionů korun. Toto vyrovnání klientka přijala, protože nechtěla věc podávat k soudu v Británii.
Klientce jsme následně pomohli i se souvisejícími daňovými otázkami, přičemž jsme oslovili poradenskou daňovou kancelář auditone, která zajistila i podání daňového přiznání, neboť náhrada ušlého příjmu podléhá dani, na rozdíl od většiny náhrad za újmu na zdraví.
Podle slov paní Evy pro ni zatím nikdo tolik neudělal.
To, že jsme mohli pomoct paní Evě, dává naší práci smysl a přináší nám velkou radost a jsme velmi rádi, že i díky našemu dlouholetému aktivnímu působení v mezinárodní profesní organizaci PEOPIL můžeme na takových případech spolupracovat.
“