Blog
Koronarada 9 - Může se teď prodávat ubytování na léto, podzim či příští rok?
Z čistě z gramatického výkladu krizového opatření by se mohlo zdát, že je zakázán prodej ve smyslu uzavření smlouvy o ubytování po dobu krizového opatření. Tedy, nezáleží na tom, kdy budou ubytovací služby čerpány, ale kdy byla smlouva uzavřena. Tento výklad jde však proti účelu a smyslu krizového opatření, kterým je po stanovenou dobu co nejvíce omezit výskyt osob v ubytovacích zařízeních. Věc jsme konzultovali s Ministerstvem průmyslu a obchodu, které nám taktéž potvrdilo, že cílem opatření není zamrazit prodej ubytování napořád. Proto, zákazem prodeje ubytování se rozumí realizace ubytování, případně uzavření smlouvy s plněním v době krizového opatření. Ubytovatelé mohou i teď uzavírat smlouvy o ubytování na dobu po skončení krizového opatření, např. na léto nebo příští rok.
Podle účelu opatření je potřeba odpovědět i na otázku, zda do zákazu prodeje ubytování spadnou též cestovky a cestovní agentury. Odpověď zní ano. Ubytování prodávané cestovkou nebo agenturou jako jedna služba nebo ubytování zahrnuté v zájezdu je ubytováním ve smyslu podle krizového opatření. Cestovky a agentury tedy nemohou prodávat ubytovací služby a zájezdy zahrnující ubytování v termínu, který by spadal do doby uvedené v krizovém opatření. Mohou však prodávat ubytování a zájezdy zahrnující ubytování na termíny po skončení krizového opatření.
Být podnikatelem v cestovním ruchu je dnes obtížné. Proto pro Vás pečlivě sledujeme státní a jiné podpory pro podnikatele. V příštích dnech se zaměříme také na problematiku zaměstnanců. Můžete se těšit na to, jak se v důsledku koronaviru změní ošetřovné nebo jaký režim z programu Antivirus Ministerstva práce a sociálních věcí mohou podnikatelé v cestovním ruchu využít k náhradě mzdových nákladů zaměstnanců.
Další články:
Neoprávněné podnikání v cestovním ruchu: co je za něj považováno?
Asociace cestovních kanceláří České republiky („ACK“) vytvořila nového vzdělávacího průvodce pro podnikatele s názvem „(Ne)oprávněné podnikání“, který stručně vysvětluje nejpalčivější problémy v oblasti cestovního ruchu. ...
→ pokračovat