Blog

Co mění spotřebitelská novela pro cestovky?

18. 1. 2023

O tzv. velké spotřebitelské novele, která vstoupla začátkem ledna v platnost, informují snad všechna média. Co to ale znamená v praxi pro cestovní kanceláře a agentury?


Pro podnikaní v oblasti cestovního ruchu změn není mnoho, protože prodej zájezdů je už nyní přísně regulován. Přesto se nějaké najdou. Na co se tedy připravit?


Změny se promítnou hlavně na webových stránkách a při nákupu zájezdů


Změny sice nejsou potřeba ve všeobecných obchodních podmínkách, dílčí změny ale budete muset udělat na webových stránkách nebo v nastavení nákupního procesu. Dopadat na vás mohou některé z těchto změn, které přinášíme přehledně v bodech;

1. Nové informační povinnosti při tvorbě slev;
2. Tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“;
3. Pravidla pro zveřejňování spotřebitelských recenzí;
4. Zpřísnění požadavků při telefonickém uzavírání smluv;
5. Zákaz požadování dodatečných plateb bez výslovného souhlasu spotřebitele;

6. Postih některých jednání jako nekalých obchodních praktik a právo spotřebitele odstoupit bezplatně od smlouvy;
7. Zavedení pokut za porušení vybraných povinností z občanského zákoníku a za zneužívající ujednání ve smlouvách;
8. Zpřísnění pokut za jednání s přeshraničním prvkem.

Ti z Vás, kteří jsou členy ACK, mají již na svém e-mailu odkaz na podrobnou informaci, kterou jsme pro jednotlivé nové povinnosti pro ACK zpracovali. Těm z Vás, kteří nejsou členy ACK, rádi poskytneme individuální konzultaci formou, která Vám vyhovuje. Pokud budete k tomuto potřebovat konzultaci ve větším detailu, neváhejte se na nás obrátit na info@holubova.cz.